Betrokken en zorgvuldig

Konijnen zijn erg gevoelig voor infecties met vliegenlarven, ofwel maden. Vooral konijnen die verzwakt zijn, of steeds vies zijn (door plakpoep of blaasontsteking) lopen een verhoogd risico. Natuurlijk is het verstandig om op tijd de oorzaak van deze problemen op te lossen. Daarnaast is het mogelijk om het konijn preventief in te sprayen met een middel dat ervoor zorgt dat vliegenlarven zich niet kunnen ontwikkelen. Onze ervaringen hiermee zijn erg goed.

Wanneer u vermoedt dat uw konijn last heeft van maden, bel ons dan direct. De gevolgen kunnen afschuwelijk zijn. Een konijn met maden wordt levend opgegeten en heeft dus vreselijk veel pijn. Hoe sneller wordt ingegrepen, hoe groter de kans dat we het konijn nog kunnen redden en dat we kunnen vermijden dat het konijn onnodig pijn lijdt.

De maden zijn vooral te vinden onder de staart, rond de anus. Vaak lijkt het op het eerste gezicht mee te vallen, maar de maden eten onder de vacht ongezien verder. Een konijn met maden valt op doordat hij heel erg stinkt en aan de onderkant viezig nat is. Verder is het opvallendste symptoom dat het konijn ineens erg traag is en slechter eet.

Wij begrijpen en weten uit eigen ervaring hoeveel uw dier voor u betekent.

Daarom staan we voor professionaliteit en persoonlijke benadering; niet voor niets is ons motto: betrokken en zorgvuldig!
Bij dierenkliniek Beekzicht nemen we graag de tijd voor u en uw dier.

We bekijken uw dier uitgebreid en luisteren goed naar u, zodat we problemen structureel kunnen oplossen.
Ons hele team hecht veel belang aan de kwaliteit van ons werk. Daarom zorgen we ervoor dat onze kennis up to date blijft door regelmatig nascholing te volgen.

maandag 8:30 - 19:00 uur
dinsdag 8:30 - 18:00 uur